fredag 18 oktober 2013

Ugglesnuttis!

För ett tag sedan gjorde jag en snuttis till en liten nyfödd Karl. Jag har inte bloggat om den för att jag inte hade gett bort den än men igår så fick lille Karl sin ugglesnuttis =)


Snuttisen gjorde jag som en stor mormorsruta utan nått särskillt mönster. Ugglan är från det här mönstret.
Den är gjord av Drops Paris i virknål 3,5 mm. Jag virkade ögon och näbb också och klippte inte till de av filt som det står i mönstret.

Sen virkade jag en stor rund knapp med en ögla  som man kan trä igenom en liten ölgla i botten på ugglan. På så sätt kan man knäppa loss snutten och ha ugglan eller filten var för sig med.


Riktigt smart om jag får säga det själv!
Tyvärr gjorde jag missen att lägga upp den på en facebookgrupp för virkning och eftersom det stog bebis och knapp i samma post så blev jag överfallen av människor som påpekade att man faktiskt inte kan ge knappar till bebisar!!! DOM KAN JU SÄTTA DOM I HALSEN!!  Så jag vill redan nu pointera att det alltså inte är en vanlig knapp i plast utan en stor virkad knapp i garn som absolut inte går att öppna av en bebis och som inte har den dumma "fastna i halsen storleken" =)!  Så fler knapp kommentarer undanbedes =)

Jag virkade ett band av luftmaskor och trädde genom sista varvet på filten med och gjorde en liten rosett =)

Hoppas att den kommer till användning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar