onsdag 1 januari 2014

Julklappar, del 1, snäckskalssjal!

När man har en virkblogg och det börjar närma sig jul kan det hända att det helt plötsligt blir rätt tyst på bloggen. Det beror ofta absolut INTE på att det inte virkas utan, tro mig, det virkas för brinnande livet! Men julklappar skall hållas hemliga och jag vill gärna smickra mig själv med att tro att nån kanske eventuellt läser nått på min blogg nångång iaf... Högst tveksamt om vissa julklappsmottagare gör det, men WTH varför chansa ;)

Jag kommer därför fylla på nu i efterhand med lite posts om de julklapparna jag virkade 2013.
Tänkte börja med att visa upp den stora snäckskalssjalen i halsduksmodell som jag gjorde till min svägerska! Jag vet att hon gillar stilrent så här tog jag en säker färg, helsvart! Och det blev faktiskt mycket snyggt! Jag gjorde den större än den jag gjorde till mig själv så den skulle bli extra mysig att ha runt halsen. Nu var det så länge sen, men jag tror jag gjorde den med virknål 4mm och garnet var 200 g tradition från rusta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar