måndag 12 augusti 2013

Calleth I chrochet you!

På torsdag! Jag pratade med reporten på 24Corren idag och vi bokade in Torsdag preliminärt för intervjun. Förhoppningsvis kommer reportaget med både i tidningen och på TV. 
Jag har legat på Corren sen jag började jobba med bläckfiskprojektet, det är Linköpings absolut största tidning och det medium jag tror att man når ut till flest lokala potentiella virkare!
Gissa om jag blev glad när de hörde av sig förra veckan och ville göra detta reportage.... Samtidigt som glädjen kände jag en sten i bröstet... Jag har ju inga bläckfiskar!!
Hur kul är det att göra ett reportage om insamlingen då... ASTRIST ju!
Jag gjorde en leverans till sjukhuset i mitten av sommaren och efter det har det inte kommit in några...
Smått förtvivlad skrev jag till de andra ambassadörerna och frågade hur vi skulle göra. De uppmuntrade mig att vända mig till alla som på ett eller annat sätt följer insamlingen på Facebook, vilket jag gjorde.

Ni har sett resultatet i mina senaste inlägg också. Helt fantastiskt. Det finns verkligen goda människor=) Helt osjälviska som tar av sitt eget och ger till någon okänd. Utan feedback ens...

Och dessa goda människor plockade fram virknålen när jag kallade =)
Idag fick jag denna härliga samling i posten.

Tack Maria, Camilla, Yvonne och Jenny!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar